Regulamin organizacyjny
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIEJSKIEGO W BISZTYNKU 2019
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-02-07 14:00:59 przez Jarosław Wadowski
ROZDZIAŁ I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Bisztynku zwany dalej Regulaminem, określa:
- zakres działania i zadania Urzędu,
- organizację Urzędu,
- zasady funkcjonowania Urzędu,
- zakres działania kierownictwa Urzędu, poszczególnych referatów, stanowisk pracy oraz innych samodzielnych stanowisk w Urzędzie.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie mowa o:
- Gminie – należy przez to rozumieć Gminę i Miasto Bisztynek
- Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Bisztynku
- Burmistrzu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku USC
należy przez to rozumieć odpowiednio: Burmistrza Bisztynka, Zastępcę Burmistrza Bisztynka, Sekretarza Gminy i Miasta Bisztynek, Skarbnika Gminy i Miasta Bisztynek, Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Bisztynku.
§ 3
Urząd jest jednostką budżetową Gminy.
- Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
- Siedziba Urzędu mieści się w Bisztynku przy ul. Kościuszki 2, a siedziba Urzędu Stanu Cywilnego w Bisztynku przy ul. Kościelnej 39.
§ 4
Urząd jest czynny w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 715 do 1515.
- Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także we wszystkie soboty miesiąca w godzinach od 1000 do1900.
- Kierownik USC przyjmuje oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński w godzinach urzędowania od poniedziałku do piątku w godz. 715-1515 i ustala godziny rozpoczęcia uroczystości według kolejności zgłoszeń nupturientów, z zachowaniem niezbędnego odstępu czasu pomiędzy ślubami.
- Kasa Urzędu czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1330
ROZDZIAŁ II ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU
§ 5
Urząd stanowi aparat pomocniczy organów Gminy – Burmistrza, Rady i jej Komisji.
- Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonania spoczywających na Gminie:
- zadań własnych,
- zadań zleconych,
- zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadania powierzone)
- zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego,
- zadań z zakresu właściwości powiatu na podstawie porozumienia.
§ 6
Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
- W szczególności do zadań Urzędu należy:
- przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
- wykonywanie – na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Gminy,
- zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania i rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
- przygotowanie do uchwalenia i wykonania budżetu Gminy oraz innych aktów organów gminy,
- organizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,
- zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady posiedzeń jej Komisji oraz organów jednostek pomocniczych Gminy,
- prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego użytku w siedzibie Urzędu,
- wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
- przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
- prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
- przekazywanie akt do archiwów,
- realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
ROZDZIAŁ III ORGANIZACJA URZĘDU
§ 7
W skład Urzędu wchodzą Referaty i samodzielne stanowiska pracy:
- Referat Organizacyjno – Administracyjny i Biura Rady (ORiBR)
- Referat Finansowo -Księgowy (FK)
- Referat Gospodarki Mieniem Komunalnym i Gospodarki Przestrzennej (GMP)
- Referat Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska (GG)
- Referat Dróg i Robót Publicznych (DR),
- Urząd Stanu Cywilnego (USC) i Stanowisko d/s Obywatelskich (SO)
- Stanowisko d/s Oświaty, Kultury, Ochrony Zdrowia (OKZ),
- Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego, spraw Obronnych, Obrony Cywilnej, Informacji Niejawnych, Ochrony ppoż., Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (ZK),
2. W skład Referatów wchodzą następujące stanowiska pracy:
- Referat Organizacyjno – Administracyjny i Biura Rady
- stanowisko ds. informatyki,
- stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej
- stanowisko ds. kancelaryjno - organizacyjnych
- stanowisko ds. organizacyjnych i kadr
- stanowisko ds. promocji gminy,
- pracownicy obsługi – sprzątaczka , kierowca,
- Referat Finansowo Księgowy
- stanowisko ds. księgowości budżetowej i spraw finansowych
- stanowisko ds. księgowości budżetowej
- stanowisko ds. księgowości budżetowej
- stanowisko ds. księgowości budżetowej i podatku VAT
- stanowisko ds. księgowości budżetowej szkół podstawowych i zespołu szkolno-przedszkolnego
- stanowisko ds. podatków i opłat
- stanowisko ds. windykacji należności i obsługi kasy
- stanowisko ds. płac
- stanowisko ds. poboru i rozliczeń opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- Referat Gospodarki Mieniem Komunalnym i Gospodarki Przestrzennej
- stanowisko ds. inwestycji, zamówień publicznych, zagospodarowania przestrzennego,
- stanowisko ds. działalności gospodarczej, rozwiązywania problemów alkoholowych, zamówień publicznych
- stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i lokalami
- Referat Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
- stanowisko ds. gospodarki gruntami
- stanowisko ds. rolnictwa
- stanowisko ds. ochrony środowiska
5) Referat Dróg i Robót Publicznych,
- kierownik referatu dróg i robót publicznych,
- kierowca samochodu ciężarowego,
- kierowca koparko-ładowarki,
6) Urząd Stanu Cywilnego i stanowisko ds. obywatelskich,
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
- Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
- stanowisko ds. obywatelskich.
3. W skład Urzędu wchodzi samodzielne stanowisko Radcy Prawnego.
4. Radca Prawny podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
§ 8
W urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:
1. Zastępca Burmistrza- pełni funkcję Kierownika Referatu Gospodarki Mieniem Komunalnym i Gospodarki Przestrzennej oraz Referatu Gospodarki Gruntami Rolnictwa i Ochrony Środowiska
2. Sekretarz – pełni funkcję Kierownika Referatu Organizacyjno- Administracyjnego i Biura Rady oraz Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych (PIN),
3. Skarbnik – pełni funkcję Kierownika Referatu Finansowo- Księgowego,
4. Kierownik USC pełni funkcję kierownika w stosunku do zastępcy kierownika USC i pracownika ds. obywatelskich,
5. Kierownik Referatu Dróg i Robót Publicznych,
§ 9
Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu.
ROZDZIAŁ IV ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 10
Urząd działa według zasad:
- praworządności,
- służebności wobec społeczności lokalnej,
- racjonalnego gospodarowania mieniem komunalnym,
- jednoosobowego kierownictwa,
- planowania pracy,
- podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, poszczególne referaty, stanowiska pracy i inne samodzielne stanowiska oraz wzajemnego współdziałania.
§ 11
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa. Obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
§ 12
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.
§ 13
Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej starannościw zarządzaniu mieniem komunalnym.
- Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych i zarządzeń burmistrza.
§ 14
Jednoosobowe kierownictwo opiera się na jednolitości poleceń i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
- Urzędem kieruje Burmistrz przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Burmistrzem za realizację swoich zadań.
- Kierownicy Referatów kierują pracą w referacie w sposób zapewniający optymalną realizację zadań i ponoszą za to odpowiedzialność przed Burmistrzem.
Są bezpośrednimi przełożonymi podległych pracowników, współuczestniczą w ustalaniu zakresów czynności i sprawują nad nimi nadzór.
- Zasady podpisywania pism przez Burmistrza i upoważnione osoby określa Załącznik Nr 2 do Regulaminu.
§ 15
Referaty, samodzielne stanowiska pracy i inne samodzielne stanowiska realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
- Referaty, samodzielne stanowiska pracy i inne samodzielne stanowiska są zobowiązane do wzajemnego współdziałania, a szczególnie w zakresie wymiany informacji i wzajemnej komunikacji.
ROZDZIAŁ V ZAKRESY ZADAŃ BURMISTRZA, ZASTĘPCY BURMISTRZA, SEKRETARZA I SKARBNIKA
§ 16
Do zakresu zadań Burmistrza należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał Rady,
- opracowywanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju,
- określenie sposobu wykonywania uchwał,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- wykonywanie budżetu,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- reprezentowanie Gminy na zewnątrz i prowadzenie bieżących spraw Gminy,
- podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnictwa służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
- zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
- okresowe zwoływanie narad pracowników w celu omówienia realizacji zadań,
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych i stanowisk pracy Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi i stanowiskami pracy w szczególności dotyczących podziału zadań,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- upoważnienie swojego Zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Zastępcy, Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, osób zarządzających i członków organu zarządzającego gminną osoba prawną oraz osób wydających w imieniu Burmistrza decyzje administracyjne,
- ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa oraz uchwały Rady.
§ 17
Zastępca Burmistrza podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającą z innych przyczyn niemożność pełnienia obowiązkówprzez Burmistrza.
- Zastępca Burmistrza prowadzi sprawy Gminy w imieniu Burmistrza na zasadzie powierzenia.
- Zastępca Burmistrza wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza oraz w czasie jego nieobecności w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Urzędu.
§ 18
Do zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
- bezpośredni nadzór nad pracą stanowiska ds. oświaty, kultury i ochrony zdrowia, stanowiska w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych oraz referatów Gospodarki Mieniem Komunalnym i Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
- nadzór nad działalnością i funkcjonowaniem Ośrodka Kultury i Aktywności Lokalnej, Biblioteki Publicznej, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, Szkół Podstawowych i Żłobka
- przygotowanie do zatwierdzenia rocznych arkuszy organizacyjnych szkół i zespołu,
- organizacja bezpłatnego dowożenia dzieci i młodzieży do szkół na terenie gminy oraz uczniów niepełnosprawnych do specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych,
- współdziałanie z Kuratorium Oświaty, instytucjami i placówkami oświatowymi, związkami zawodowymi zrzeszającymi pracowników oświaty,
- w porozumieniu z Kuratorium Oświaty dokonywanie oceny pracy nauczycieli, którym powierzono stanowisko dyrektora szkoły,
- nadawanie stopnia awansu zawodowego nauczycielom kontraktowym na stopień nauczyciela mianowanego oraz powoływanie w tym celu komisji egzaminacyjnej,
- przedkładanie wniosków dotyczących przyznania nagród Burmistrza dyrektorom szkół i nauczycielom,
- inicjowanie zmian w zakresie organizacji bądź reorganizacji sieci szkół i placówek oświatowych,
- nadzorowanie prac z zakresu upowszechniania kultury fizycznej, sportu i rekreacji,
- współpraca z ośrodkami, instytucjami i organizacjami w zakresie pomocy społecznej, pomocy rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, poprawy obsługi zdrowotnej mieszkańców Gminy.
12) analiza średnich wynagrodzeń nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego,
13) koordynacja stanu kontroli zarządczej w jednostkach organizacyjnych gminy.
§ 19
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
- opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
- opracowywanie projektów podziału zakresu obowiązków na stanowiska pracy,
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
- przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
- koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
- nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków,
- nadzór nad uzupełnianiem zbiorów aktów normatywnych,
- przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy,
- bezpośredni nadzór nad pracą Referatu Organizacyjno – Administracyjnego i Biura Rady,
- prowadzenie spraw Gminy w imieniu Burmistrza na zasadzie powierzenia,
- wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza
- koordynacja kontroli zarządczej w Urzędzie.
§ 20
Do zadań Skarbnika należy:
- wykonywanie obowiązków głównego księgowego, zgodnie z ustawą o finansach publicznych
- odpowiedzialność w zakresie prowadzenia rachunkowości, wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi i dokonywania wstępnej kontroli: zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą Referatu Finansowo- Księgowego
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
- opracowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej i projektu budżetu, zgodnie z poleceniami Burmistrza,
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń zmieniających wieloletnią prognozę finansową i budżet,
- realizacja uchwał w sprawach budżetowych zgodnie z poleceniami i wskazówkami Burmistrza,
- przygotowywanie planów finansowych poszczególnych jednostek Gminy i ich zmian,
- opracowywanie, zgodnie z przepisami prawa, informacji półrocznej o przebiegu wykonania budżetu, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, a także sprawozdania rocznego z wykonania budżetu,
- nadzorowanie, analiza i kontrola realizacji budżetu Gminy oraz przedkładanie Burmistrzowi wniosków, uwag i zastrzeżeń,
- przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych w zakresie funkcjonowania księgowości oraz ich aktualizacja,
- zapewnienie sprawnej obsługi finansowo – księgowej jednostek oświatowych i żłobka,
- koordynacja prac związanych z kontrolą finansową w jednostkach Gminy w ramach kontroli zarządczej
- prowadzenie księgowości dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów budżetu gminy (organu), w tym przygotowywanie w tym zakresie sprawozdawczości.
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.
ROZDZIAŁ VI PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATY, SAMODZIELNE STANOWISKA PRACY I INNE SAMODZIELNE STANOWISKA
§ 21
Do wspólnych zadań referatów i stanowisk należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów Gminy,a w szczególności:
- prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych i zaświadczeń, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Burmistrzowi i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań,
- współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
- przygotowanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,
- przechowywanie akt,
- stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
- wzajemne współdziałanie w celu niezwłocznego i prawidłowego załatwiania prowadzonych spraw,
- uczestniczenie w szkoleniach w celu podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych,
- usprawnienie własnej organizacji, metod i form pracy,
- wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.
§ 22
Do zadań Referatu Organizacyjno – Administracyjnego i Biura Rady należy:
I. W zakresie spraw kancelaryjno-organizacyjnych:
1. Zapewnienie obsługi organizacyjnej Burmistrzowi, Zastępcy Burmistrza i Sekretarz oraz sprawy kancelaryjno – techniczne w szczególności:
- przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu, korzystając pomocniczo z systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
2) prowadzenie ewidencji korespondencji,
- prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
- przygotowanie i obsługa posiedzeń, w tym protokołowanie spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę i Sekretarza,
- prenumerata czasopism i dzienników,
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
- przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza lub Sekretarzem, bądź kierowanie ich do właściwych pracowników,
- prowadzenie tablic informacyjnych Urzędu,
- prowadzenie ewidencji sprzętu i materiałów.
2. Zapewnienie obsługi administracyjnej Urzędu, a w szczególności:
- zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie oraz materiały biurowe i kancelaryjne,
- utrzymanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd oraz na terenie posesji wokół Urzędu,
- prowadzenie drobnych napraw i konserwacji pomieszczeń i wyposażenia biurowego, analiza kosztów funkcjonowania Urzędu,
II. W zakresie spraw kadrowych i organizacyjnych:
1. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu, a w szczególności:
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
- organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
- przygotowanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
- ustalanie terminów urlopów wypoczynkowych pracowników,
- zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
- ewidencja czasu pracy pracowników,
- kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych,
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej: odwoływanie z tych stanowisk,
- organizowanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze,
- prowadzenie dokumentacji okresowej oceny pracowników,
- koordynowanie odbywanych w urzędzie praktyk uczniowskich i staży studenckich,
III. W zakresie informatyki:
1.Ochrona i zabezpieczenie danych osobowych w systemach informatycznych,
- Zarządzanie systemem informatycznym przetwarzającym dane osobowe,
- Prowadzenie spraw z zakresu komputeryzacji Urzędu oraz wyposażenie stanowisk pracy w nowoczesne urządzenia techniki biurowej,
- Prowadzenie BIP Urzędu Miejskiego.
IV. W zakresie promocji:
Prowadzenie spraw związanych z kreowaniem rozwoju Gminy i jej promocja na zewnątrz, a w szczególności:
- opracowywanie corocznych sprawozdań z postępu prac nad realizacją Programu Rozwoju Gminy i przedkładanie ich Burmistrzowi i Radzie Miejskiej,
- przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz,
- organizowanie współpracy Gminy z zagranicą,
- współpraca z samorządami wszystkich szczebli mająca na celu promocję i rozwój Gminy,
- utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu,
- opracowywanie informacji i komunikatów na potrzeby własne,
- wydawanie raz na kwartał biuletynu informacyjnego Urzędu,
- prowadzenie strony internetowej gminy,
- prowadzenie spraw udziału Miasta w stowarzyszeniu Cittaslow,
- opracowywanie i realizacja programu współpracy z organizacjami pożytku publicznego.
- kreowanie rozwoju turystyki,
13) promocja walorów turystycznych gminy.
V.W zakresie Biura Rady:
1. Zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej Komisji oraz sprawy kancelaryjno-techniczne, a w szczególności:
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę i jej Komisje,
- przekazywanie – za pośrednictwem Sekretariatu – korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych radnych,
- przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej Komisji,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej Komisji,
- protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
- prowadzenie rejestru uchwał, stanowisk Rady i jej Komisji,
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
- organizowanie szkoleń radnych.
2. Zapewnienie obsługi administracyjno-technicznej przeprowadzenia wyborów samorządowych, Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu RP, Parlamentu Europejskiego oraz referendów i współpraca w tym zakresie z odpowiednimi organami.
§ 23
Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej organów Gminy, a w szczególności:
- opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów prawnych i normatywnych,
- występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,
- prowadzenie zbioru przepisów prawnych,
- udzielanie organom Gminy i pracownikom Urzędu opinii i porad prawnych w zakresie stosowania prawa w sprawach związanych z realizacją zadań Gminy oraz w skomplikowanych sprawach indywidualnych.
- udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności tej jednostki.
§ 24
Dom zadań Referatu Finansowo-Księgowego należy:
I. W zakresie księgowości Urzędu, jednostek oświatowych i żłobka:
- przygotowywanie materiałów i informacji do opracowania projektu budżetu i planów finansowych oraz sprawozdań,
- zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb Gminy,
- dokonywanie analiz wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie w celu zapewnienia racjonalnego dysponowania środkami budżetowymi,
- prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków,
- prowadzenie obsługi kasowej i księgowej,
- prowadzenie ewidencji mienia Gminy,
- naliczanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- rozliczanie inwentaryzacji,
- dokonywanie wyceny aktywów i pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
- obsługa kredytów zaciąganych przez Gminę,
- prowadzenie obsługi funduszy celowych i dotacji,
- obsługa finansowa spraw socjalnych,
- prowadzenie czynności związanych z ewidencją i windykacją niepodatkowych należności Gminy,
- organizowanie i kontrola prawidłowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych
- sprawowanie nadzoru oraz kontroli nad gospodarką finansową jednostek organizacyjnych Gminy,
- opracowywanie sprawozdań i analiz z wykonania budżetu i planów finansowych oraz przedkładanie wynikających z nich wniosków,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Krajową Administracją Skarbową oraz Urzędami Skarbowymi i bankami,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
II. W zakresie podatków:
1. Prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostający w zakresie Gminy, a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
- gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
- przygotowanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
- prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
- przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
- przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
2.Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego.
3.Prowadzenie spraw związanych z ewidencją i rozliczaniem podatku VAT.
III. W zakresie płac:
- sporządzanie list płac pracowników urzędu, jednostek oświatowych i żłobka, pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych,
- rozliczanie składek ZUS,
- prowadzenie kart wynagrodzeń,
- sporządzanie rocznego rozliczenia podatku dochodowego, prowadzenie ewidencji byłych pracowników jednostek oświatowych i żłobka oraz wydawanie im świadectw pracy,
- przygotowanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej wynagrodzeń dla pracowników przechodzących na emeryturę lub rentę,
- wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
- sporządzanie sprawozdawczości o zatrudnieniu i wynagrodzeniu.
IV. Prowadzenie spraw związanych z realizacją opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w gminie, a w szczególności:
- aktualizacja baz danych oraz prowadzenie ewidencji właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy i miasta zobowiązanych do uiszczenia opłaty,
- ewidencjonowanie opłat dot. gospodarki odpadami, systematyczne rozliczanie i wystawianie upomnień,
- prowadzenie postępowania egzekucyjnego w zakresie należności z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowywanie sprawozdań i informacji finansowych dot. gospodarowania odpadami komunalnymi,
- realizacja innych zadań i działań wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby związanej z funkcjonowaniem systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych.
§ 25
Do zadań Referatu Gospodarki Mieniem Komunalnym i Gospodarki Przestrzennej, należy:
1.Prowadzenie i nadzorowanie inwestycji gminnych, a w szczególności:
- realizacja zadań związanych z przygotowaniem inwestycji gminnych,
- planowanie, realizowanie i rozliczanie inwestycji gminnych,
- realizacja inwestycji gminnych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
2. Prowadzenie spraw planowania i zagospodarowania przestrzennego, a w szczególności:
- przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
- koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
- przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie wypisów i wyrysów,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
- dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu.
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłaty planistycznej,
- prowadzenie spraw dotyczących wydania decyzji o ustaleniu i lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- prowadzenie rejestru decyzji o ustaleniu i lokalizacji inwestycji celu publicznego,
3. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem w mieście nazw ulic i placów oraz numeracji
budynków.
4. Przygotowywanie programów uzbrojenia terenów w infrastrukturę techniczną.
5. Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem zamówień publicznych, w tym organizowanie przetargów na wykonawstwo prac projektowych i robót budowlanych oraz
nadzór inwestorski.
6. Prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją zamówień publicznych.
7. Nadzór nad całością spraw związanych z realizacją zamówień publicznych w Urzędzie.
8. Organizowanie bezpłatnego dowożenia dzieci i młodzieży do szkół.
9. Realizacja zadań - wspólnie z Referatem Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska – w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych.
10.Opracowywanie projektów programów i aplikacji w celu pozyskania środków finansowych na realizację celów określonych w Programie Rozwoju Gminy.
11. Opracowywanie projektów , planów i programów, a w szczególności:
- budownictwa,
- uzbrojenia terenów w infrastrukturę techniczną,
- gospodarki odpadami komunalnymi,
- zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe,
- rozwoju gospodarczego Gminy.
12. Podejmowanie działań zmierzających do podniesienia estetyki miasta, urządzania i utrzymania terenów zieleni miejskiej.
13. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania na terenie miasta gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę,
stanowiącymi własność Gminy, a w szczególności:
- zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywanie,
- nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań Gminy,
- ustalanie wartości gruntów, cen i opłat za korzystanie z nich,
- organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności nieruchomości stanowiących własność Gminy,
- komunalizacji gruntów,
- wywłaszczania nieruchomości,
- pracowniczych ogrodów działkowych,
- prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
- prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności,
14. Gospodarowanie na terenie miasta gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi, w tym usuwanie skutków samowoli lokalowej.
15. Ustalanie opłaty adiacenckiej.
16. Przyznawanie lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zamiennych.
17. Prowadzenie spraw z zakresu zarządu nieruchomościami wspólnymi.
18. Ustalanie stawek czynszu i opłat na lokale i nieruchomości budynkowe wspólnie ze stanowiskiem ds. gospodarki gruntami.
19. Prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków i współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
20. Zakładanie, rozszerzanie i zamknięcie cmentarzy komunalnych oraz nadzór nad utrzymaniem i zarządzaniem tymi cmentarzami.
21. Organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojskowymi.
22.Wykonywanie zadań na rzecz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
23. Wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
24. Prowadzenie spraw związanych z określaniem cen urzędowych za usługi przewozowe gminnego transportu zbiorowego, oraz za przewozy taksówkami, a także określeniem stref cen obowiązujących przy przewozie, osób i ładunków taksówkami bagażowymi i osobowymi, które odpowiednio ustala i określa Rada.
25. Współuczestnictwo w realizacji zadań z zakresu profilaktyki zjawisk patologii społecznej i przeciwdziałaniu bezrobociu.
26. Współpraca z MOPS w zakresie realizacji zadań opieki społecznej i przyznawania dodatków mieszkaniowych.
27. Współpraca z odpowiednimi służbami w zakresie poprawy stanu bezpieczeństwa pożarowego budynków i budowli na terenie Gminy.
§ 26
Do zadań Referatu Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy prowadzenie spraw z zakresu:
1. Gospodarowania na terenie wiejskim gruntami, gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę,
stanowiącymi własność Gminy, a w szczególności:
1) zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywanie,
2) nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań Gminy,
- ustalanie wartości gruntów, cen i opłat za korzystanie z nich,
- organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności nieruchomości stanowiących własność Gminy,
- komunalizacji gruntów,
- wywłaszczaniem nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
- współdziałanie ze stanowiskiem d/s inwestycji w wyposażanie gruntów w urządzenia komunalne.
2. Gospodarowanie na terenie wiejskim gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi.
3. Przyznawanie lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zamiennych.
4. Prowadzenie spraw z zakresu zarządu nieruchomościami wspólnymi.
5.Przejmowanie zakładowych budynków mieszkalnych.
6.Ustalanie stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe wspólnie ze stanowiskiem ds. gospodarki nieruchomościami i lokalami.
7. Zakładania, rozszerzania i zamknięcia cmentarzy komunalnych.
8.Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem miejscowości i numeracją nieruchomości.
9.Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa i ochrony środowiska, a w szczególności dotyczących:
1) leśnictwa i łowiectwa,
2) zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,
3) utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy,
4) przekazania gruntów na cele nierolnicze i nieleśne,
5) wyłączania gruntów z produkcji,
6) nasiennictwa,
7) gospodarki wodnej,
8) gospodarki odpadami,
9)ochrony przyrody w tym wydawania zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, z nieruchomości,
10)podejmowanie działań w zakresie zapobieżenia skutkom klęsk żywiołowych lub ich usunięcia i nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska.
10. Współdziałanie z odpowiednimi służbami w zakresie potencjalnych zagrożeń środowiska w związku z planowaniem i realizacją inwestycji.
11. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji środowiskowych.
12.Sprawowanie kontroli przestrzegania zasad ochrony środowiska oraz udzielania pomocy organizacjom społecznym w ich działalności na rzecz ochrony środowiska.
13. Współdziałanie z samorządami wiejskimi i osiedlowymi oraz prowadzenie spraw dotyczących tych samorządów.
14.Prowadzenie spraw związanych z obsługą spisów organizowanych przez GUS.
§ 27
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw:
1. Z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
- rejestracji urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych mających wpływ na stan cywilny osób,
- migracja aktów stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego,
- sporządzania aktów stanu cywilnego w Rejestrze Stanu Cywilnego i prowadzenia akt zbiorowych,
- sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
- wydawanie decyzji i postanowień na podstawie ustawy Prawo o Aktach Stanu Cywilnego,
- transkrypcja zagranicznych aktów Stanu Cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego,
- uzupełnianie brakujących danych w Rejestrze Stanu Cywilnego,
- odtwarzanie treści aktów Stanu Cywilnego,
- prostowanie błędów w aktach Stanu Cywilnego
- rejestracja zdarzeń, które nastąpiły za granicą i nie zostały tam zarejestrowane w zagranicznych księgach stanu cywilnego
- przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w lokalu i poza lokalem USC oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- wykonywania zadań wynikających z Konkordatu.
2.Prowadzenie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk,
- Prowadzenia spraw związanych z uhonorowaniem z okazji jubileuszy długoletniego pożycia małżeńskiego i 100-nych urodzin mieszkańców Gminy.
- Aktualizacja rejestru PESEL.
- Usuwanie niezgodności danych w rejestrze PESEL.
- Wykonywanie czynności z zakresu ustawy o ewidencji ludności i ustaw wykonawczych oraz z zakresu ustawy o dowodach osobistych, w tym w szczególności:
- przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych,
- unieważnienie zaginionych i uszkodzonych dowodów osobistych w Rejestrze Dowodów Osobistych
- wydawanie zaświadczeń o zagubieniu lub zniszczeniu dowodu osobistego,
§ 28
Do zadań stanowiska ds. Obywatelskich należą sprawy dotyczące w szczególności:
- ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość,
- zgromadzeń,
- przyjmowania pism sądowych i wywieszania ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,
- prowadzenie spraw związanych z działalnością stowarzyszeń i organizacji społecznych,
- współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku,
- prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców dla potrzeb wyborów powszechnych,
§ 29
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. Oświaty, Kultury i Zdrowia należą sprawy dotyczące:
1. Zadań Gminy, jako organu prowadzącego gminnych jednostek oświatowych i żłobka, a w szczególności:
- zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,
- utrzymywania tych jednostek,
- kształtowanie sieci przedszkoli i szkół podstawowych,
- zatwierdzanie struktury organizacyjnej przedszkoli i szkół podstawowych,
- zapewnienia dzieciom w wieku lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego,
- zapewnienia miejsca w przedszkolu lub innej formie wychowania przedszkolnego dzieciom w wieku 3-5 lat,
- przygotowanie dokumentów do oceny dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
- przeprowadzanie procedur awansu zawodowego,
- analiza arkuszy organizacyjnych szkół i przedstawianie ich do uzgodnienia i zatwierdzenia,
- prowadzenie elektronicznego Systemu Informacji Oświatowej i sporządzanie sprawozdań zbiorczych ze wszystkich jednostek,
- przygotowywanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych gminy za dany rok
2.Sprawy związane z realizacją zadań gminy z zakresu kultury, kultury fizycznej, sportu i rekreacji.
3. Prowadzenie spraw pomocy stypendialnej dla uczniów z terenu Gminy.
4.Prowadzenie spraw związanych z refundacją kosztów dokształcania pracowników młodocianych.
5.Sprawy związane z ochroną zdrowia, a zwłaszcza dotyczące:
1) tworzenia i utrzymywania oraz przekształcania i likwidacji zakładów opieki zdrowotnej,
- zwalczania chorób zakaźnych,
- podejmowania działań w przypadku stwierdzenia zagrożenia bezpieczeństwa sanitarnego na terenie gminy w celu usunięcia tego zagrożenia.
6.Prowadzenie archiwum zakładowego i współpraca z Archiwum Państwowym.
§ 30
Do zadań pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
2) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
3) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
5) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych;
6) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
7) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,
§ 31
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego, spraw Obronnych, Obrony Cywilnej, Informacji Niejawnych , Ochrony p.poż. i BHP należą sprawy:
1. Dotyczące działań w zakresie zapobiegania sytuacjom kryzysowym, skutkom klęsk żywiołowych lub ich usunięcia, w tym obsługa kancelaryjno-biurowa gminnego zespołu reagowania kryzysowego.
2. Związane z obronnością kraju, a szczególnie dotyczące:
- przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
- współdziałania z organami wojskowymi,
- opracowania dokumentacji Akcji Kurierskiej i realizacji zadań natychmiastowego uzupełnienia sił zbrojnych,
- administracji rezerw osobowych w tym rejestracji przedpoborowych, poboru i ewidencji,
- orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny oraz uznania za jedynego żywiciela,
- przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodziny oraz pokrywania należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych,
- opracowania i aktualizowania planów obrony cywilnej oraz planu zarządzania kryzysowego Gminy,
- tworzenia formacji obrony cywilnej,
- nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
- świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony,
- zakwaterowania sił zbrojnych,
- współpracy z wojskiem i policją w zakresie oczyszczenia terenu Gminy z niewypałów i niewybuchów.
3. Dotyczące prowadzenia kancelarii dokumentów niejawnych i nadzoru nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie.
4. Zapewnienie prawidłowych warunków bhp i ochrona ppoż Urzędu, a w szczególności:
- zgłoszenie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
- przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń instrukcji dotyczących bhp,
- rejestracja, kompletowanie i przekazywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz badań środowiska pracy,
- załatwianie spraw związanych z utrzymaniem, wyposażeniem i utrzymaniem gotowości bojowej jednostek ochotniczych straży pożarnej,
- przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń instrukcji dotyczącej p.poż.,
- nadzór nad ochroną p.poż. w Urzędzie,
§ 32
Do zadań Pełnomocnika Burmistrza d/s Rozwiązywanie Problemów Alkoholowych, działającego przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Bisztynku w szczególności należy:
- koordynowanie na terenie gminy wszelkich działań na rzecz zmniejszenia problemów uzależnień,
- współdziałanie z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki uzależnień,
- współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ramach tworzenia i realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- prowadzenie szczegółowych sprawozdań z realizacji podjętych zadań.
§ 33.
Do zadań Referatu Dróg i Robót Publicznych należy:
1. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami lokalnymi, a w szczególności:
- przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg do poszczególnych kategorii,
2 ) projektowanie przebiegu dróg,
3) budowa, modernizacja i ochrona dróg,
4) zarządzanie drogami,
5) określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
6) koordynacja i obsługa współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych, prowadzenie ewidencji dróg lokalnych i aktualizowanie tej ewidencji,
7) przygotowywanie projektów aktów dotyczących ustalania opłat za zajęcie pasa drogowego oraz nadzór nad realizacją uchwały Rady w tym zakresie.
2. Przeprowadzanie kontroli w zakresie przestrzegania zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy wspólnie ze stanowiskiem ds. ochrony środowiska.
3. Organizowanie robót publicznych, prac interwencyjnych oraz prac społecznie użytecznych, a także nadzorowanie ich przebiegu we współpracy ze Starostwem w zakresie tworzenia miejsc pracy i przeciwdziałania bezrobociu.
4. Podejmowanie działań wspólnie z Referatem GMP zmierzających do podniesienia estetyki miasta, urządzania i utrzymania terenów zieleni miejskiej.
5. Realizacja spraw związanych z przyjęciem skazanych w celu wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne oraz pracy społecznie użytecznej orzeczonej w zamian za nieściągalne grzywny.
ROZDZIAŁ VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 34
Załączniki nr 1-2 do niniejszego Regulaminu stanowi jego integralną część.
§ 35
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa dotyczące funkcjonowania organów samorządu
terytorialnego.
2. Do czynności biurowych i kancelaryjnych ma zastosowanie Instrukcja Kancelaryjna.