Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
REJESTRACJA URODZENIA
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2010-04-08 15:02:11
Termin załatwienia
Formalności związane ze zgłoszeniem urodzenia dziecka załatwiane są w dniu złożenia kompletu dokumentów.
Osoba kontaktowa
Beata Brodowska - Kozerska
Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Kościelna 36
11-230 Bisztynek
ul. Kościelna 36
11-230 Bisztynek
Telefon kontaktowy
89 7188046
Adres e-mail
usc_bisztynek@op.pl
Miejsce odbioru
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Kościelna 36
11-230 Bisztynek
ul. Kościelna 36
11-230 Bisztynek
Wymagane Dokumenty
1.Pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka wystawione przez lekarza, położną lub zakład opieki zdrowotnej.
2. Dowody osobiste rodziców dziecka (do wglądu),
3. Odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców jeżeli dziecko pochodzi z małżeństwa,
4. Odpis skrócony aktu urodzenia matki dziecka jeżeli matka jest panną,
5. Odpis skrócony aktu zgonu męża jeżeli matka dziecka jest wdową,
6. Odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie, separacji jeżeli matka jest rozwiedziona lub pozostaje w separacji.
7. Odpisy aktów nie są wymagane, jeżeli akty zostały sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego w Bisztynku,
8. W przypadku, gdy jedna z osób jest cudzoziemcem.
2. Dowody osobiste rodziców dziecka (do wglądu),
3. Odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców jeżeli dziecko pochodzi z małżeństwa,
4. Odpis skrócony aktu urodzenia matki dziecka jeżeli matka jest panną,
5. Odpis skrócony aktu zgonu męża jeżeli matka dziecka jest wdową,
6. Odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie, separacji jeżeli matka jest rozwiedziona lub pozostaje w separacji.
7. Odpisy aktów nie są wymagane, jeżeli akty zostały sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego w Bisztynku,
8. W przypadku, gdy jedna z osób jest cudzoziemcem.
Czas realizacji
Formalności związane ze zgłoszeniem urodzenia dziecka załatwiane są w dniu złożenia kompletu dokumentów.
Opłaty
1.Zwolnione od opłaty skarbowej jest:
• sporządzenie aktu urodzenia,
• wydanie trzech odpisów skróconych aktów urodzenia bezpośrednio po sporządzeniu.
• sporządzenie aktu urodzenia,
• wydanie trzech odpisów skróconych aktów urodzenia bezpośrednio po sporządzeniu.
Tryb odwoławczy
1. Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego w terminie 14 dni od otrzymania decyzji o odmowie sporządzenia aktu urodzenia.
Uwagi
1.Urodzenie dziecka należy zgłosić w terminie 14 dni od dnia urodzenia. Jeżeli dziecko urodziło się martwe zgłoszenia należy dokonać w terminie 3 dni.
2.Do zgłoszenia urodzenia dziecka są zobowiązani w kolejności:
• ojciec dziecka albo matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala albo inna osoba obecna przy porodzie: lekarz lub położna.
2.Do zgłoszenia urodzenia dziecka są zobowiązani w kolejności:
• ojciec dziecka albo matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala albo inna osoba obecna przy porodzie: lekarz lub położna.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 29 września 1986r. – Prawo o aktach stanu cywilnego
(Dz.U. z 2004r. Nr 161, poz. 1688 z póź.zm.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006r. Nr 225, poz.1635 z póź.zm.).
(Dz.U. z 2004r. Nr 161, poz. 1688 z póź.zm.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006r. Nr 225, poz.1635 z póź.zm.).