ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminy i Miasta Bisztynek
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: REJESTRACJA URODZENIADrukuj informacjęSprawa: REJESTRACJA URODZENIA

Szczegóły informacji

REJESTRACJA URODZENIA

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2010-04-08 15:02:11

Termin załatwienia

Formalności związane ze zgłoszeniem urodzenia dziecka załatwiane są w dniu złożenia kompletu dokumentów.

Osoba kontaktowa

Beata Brodowska - Kozerska

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Kościelna 36
11-230 Bisztynek

Telefon kontaktowy

89 7188046

Adres e-mail

usc_bisztynek@op.pl

Miejsce odbioru

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Kościelna 36
11-230 Bisztynek

Wymagane Dokumenty

1.Pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka wystawione przez lekarza, położną lub zakład opieki zdrowotnej.
2. Dowody osobiste rodziców dziecka (do wglądu),
3. Odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców jeżeli dziecko pochodzi z małżeństwa,
4. Odpis skrócony aktu urodzenia matki dziecka jeżeli matka jest panną,
5. Odpis skrócony aktu zgonu męża jeżeli matka dziecka jest wdową,
6. Odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie, separacji jeżeli matka jest rozwiedziona lub pozostaje w separacji.
7. Odpisy aktów nie są wymagane, jeżeli akty zostały sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego w Bisztynku,
8. W przypadku, gdy jedna z osób jest cudzoziemcem.

Czas realizacji

Formalności związane ze zgłoszeniem urodzenia dziecka załatwiane są w dniu złożenia kompletu dokumentów.

Opłaty

1.Zwolnione od opłaty skarbowej jest:
• sporządzenie aktu urodzenia,
• wydanie trzech odpisów skróconych aktów urodzenia bezpośrednio po sporządzeniu.

Tryb odwoławczy

1. Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego w terminie 14 dni od otrzymania decyzji o odmowie sporządzenia aktu urodzenia.

Uwagi

1.Urodzenie dziecka należy zgłosić w terminie 14 dni od dnia urodzenia. Jeżeli dziecko urodziło się martwe zgłoszenia należy dokonać w terminie 3 dni.
2.Do zgłoszenia urodzenia dziecka są zobowiązani w kolejności:
• ojciec dziecka albo matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala albo inna osoba obecna przy porodzie: lekarz lub położna.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 29 września 1986r. – Prawo o aktach stanu cywilnego
(Dz.U. z 2004r. Nr 161, poz. 1688 z póź.zm.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006r. Nr 225, poz.1635 z póź.zm.).
« powrót do poprzedniej strony