ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminy i Miasta Bisztynek
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: REJESTRACJA URODZENIADrukuj informacjęSprawa: REJESTRACJA URODZENIA

Szczegóły informacji

REJESTRACJA URODZENIA

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2010-04-08 15:02:11

Termin załatwienia

Formalności związane ze zgłoszeniem urodzenia dziecka załatwiane są w dniu złożenia kompletu dokumentów.

Osoba kontaktowa

Beata Brodowska - Kozerska

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Kościelna 39
11-230 Bisztynek

Telefon kontaktowy

89 7188046

Adres e-mail

usc_bisztynek@op.pl

Miejsce odbioru

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Kościelna 39
11-230 Bisztynek

Wymagane Dokumenty

 
1. Pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka wystawione przez lekarza, położną lub zakład opieki zdrowotnej.
2. Dowody osobiste rodziców dziecka (do wglądu).
3. Odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców dziecka, jeżeli dziecko pochodzi z małżeństwa.
4. Odpis skrócony aktu urodzenia matki dziecka, jeżeli matka jest panną.
5. Odpis skrócony aktu zgonu męża, jeżeli matka jest wdową.
6. Odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub separacji, jeżeli matka jest rozwiedziona lub pozostaje w separacji.
7. Wniosek o wydanie 3 odpisów skróconych aktu urodzenia.
Odpisy aktów nie są wymagane, jeżeli akty znajdują się w Urzędzie Stanu Cywilnego w Bisztynku.

 

Czas realizacji

Formalności związane ze zgłoszeniem urodzenia dziecka załatwiane są w dniu złożenia kompletu dokumentów.

Opłaty

Zwolnione z opłaty skarbowej jest:
- sporządzenie aktu urodzenia
- pierwsze 3 odpisy skrócone aktu urodzenia wydane bezpośrednio po sporządzeniu aktu.

Tryb odwoławczy

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o odmowie sporządzenia aktu urodzenia.

Uwagi

1.Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia urodzenia. Jeżeli dziecko urodziło się martwe, zgłoszenie takiego zdarzenia powinno nastąpić w ciągu 3 dni.
2.Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani w kolejności: ojciec dziecka albo matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala, albo inna osoba obecna przy porodzie - lekarz lub położna.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 29 września 1986 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (tj. Dz.U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1264 ze zm.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. z 2012 r., poz. 1282).
« powrót do poprzedniej strony