Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminy i Miasta Bisztynek
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

WYDANIE DECYZJI PO PRZEPROWADZENIU POSTĘPOWANIA PODATKOWEGO W PRZEDMIOCIE ZASTOSOWANIA ULGI W ZAPŁACIE PODATKU.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Finansowo - Księgowy

Ogłoszono dnia: 2010-04-08 15:02:33

Termin załatwienia

Wydanie decyzji w terminie określonym w art. 139 Ordynacji podatkowej, tj. bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawie szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Osoba kontaktowa

Ewa Domżalska

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Bisztynku,
ul. Kościuszki 2,
pokój Nr 5

Telefon kontaktowy

89 521-64-20

Adres e-mail

domzalska-urzad@wp.pl

Sposób załatwienia

Decyzja Burmistrza

Miejsce odbioru

Decyzję można odebrać osobiście, najczęściej jednak jest doręczana przez pocztę, za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o rozłożenie na raty, zawierający imię i nazwisko wnioskodawcy, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), zakres żądania (szczegółowo określający wysokość i terminy płatności proponowanych rat podatku), uzasadnienie ze wskazaniem ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego, podpis wnioskodawcy i datę sporządzenia.
  2. W przypadku wniosku pochodzącego od przedsiębiorcy, należy załączyć informację o uzyskanej pomocy publicznej, w tym pomocy de minimis za okres trzech lat poprzedzających złożenie wniosku.

Czas realizacji

Wydanie decyzji w terminie określonym w art. 139 Ordynacji podatkowej, tj. bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawie szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Decyzja jest wydawana po przeprowadzeniu postępowania podatkowego, na podstawie całokształtu materiału dowodowego zgromadzonego w sprawie.

Opłaty

Brak opłat

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Bisztynka w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. Odwołanie wraz z aktami sprawy i stanowiskiem organu I instancji jest przesyłane organowi odwoławczemu bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania chyba, że zasługuje na uwzględnienie w całości.

Uwagi

  1. Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku lub zaległości podatkowej można składać w siedzibie Urzędu Gminy lub przesłać pocztą.
  2. W razie wydania decyzji o rozłożeniu na raty zapłaty podatku lub zaległości podatkowej nowym terminem płatności jest dzień, w którym zgodnie z decyzją, powinna nastąpić zaplata poszczególnych rat, na jakie został rozłożony podatek lub zaległość podatkowa wraz z odsetkami za zwłokę.
  3. W przypadku niedotrzymania terminu płatności którejkolwiek z rat, na jakie został rozłożony podatek lub zaległość podatkowa, następuje z mocy prawa wygaśnięcie wydanej decyzji w części dotyczącej raty niezapłaconej w terminie płatności.
  4. Rozłożenie na raty zapłaty podatku lub zaległości podatkowej powoduje naliczenie opłaty prolongacyjnej, której stawka wynosi 50% stawki odsetek za zwłokę.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 . Nr 8, poz. 60 z późniejszymi zmianami).
  • Uchwała Nr XIV/60/08 Rady Miejskiej w Bisztynku z dnia 25 kwietnia 2008r. w sprawie opłaty prolongacyjnej.