ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminy i Miasta Bisztynek
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-04-06 14:13:37 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

ROZDZIAŁ I - POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Bisztynku zwany dalej Regulaminem, określa:
- zakres działania i zadania Urzędu,
- organizację Urzędu,
- zasady funkcjonowania Urzędu,
- zakres działania kierownictwa Urzędu, poszczególnych referatów oraz stanowisk pracy w Urzędzie.

§ 2

Ilekroć w Regulaminie mowa o:

- Gminie – należy przez to rozumieć Gminę i Miasto Bisztynek
- Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Bisztynku
- Burmistrzu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego – należy przez to rozumieć odpowiednio: Burmistrza Bisztynka, Zastępcę Burmistrza Bisztynka, Sekretarza Gminy i Miasta Bisztynek, Skarbnika Gminy i Miasta Bisztynek, Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Bisztynku.

§ 3

1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy.
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
3. Siedziba Urzędu mieści się w Bisztynku przy ul. Kościuszki 2, a siedziba Urzędu Stanu Cywilnego w Bisztynku przy ul. Kościelnej 39.

§ 4

1. Urząd jest czynny w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:15 do 15:15.
2. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w soboty i niedziele w godzinach od 10:00 do19:00.

ROZDZIAŁ II - ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU

§ 5
1. Urząd stanowi aparat pomocniczy organów Gminy – Burmistrza, Rady i jej Komisji.
2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonania spoczywających na Gminie:
    1) zadań własnych,
    2) zadań zleconych,
    3) zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadania powierzone)
    4) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego.

§ 6

1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
    1) przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
    2) wykonywanie – na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Gminy,
    3) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania i rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
    4) przygotowanie do uchwalenia i wykonania budżetu Gminy oraz innych aktów organów gminy,
    5) organizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,
    6) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady Miejskiej, posiedzeń jej Komisji oraz organów jednostek pomocniczych Gminy,
    7) prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego użytku w siedzibie Urzędu,
    8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
        a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
        b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
        c) przekazywanie akt do archiwów,

9) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

ROZDZIAŁ III - ORGANIZACJA URZĘDU

§ 7

1. W skład Urzędu wchodzą Referaty, wieloosobowe i samodzielne stanowiska pracy:
    - Referat Organizacyjno – Administracyjny i Biura Rady (ORiBR)
    - Referat Finansowo -Księgowy (FK)
    - Referat Gospodarki Mieniem Komunalnym i Gospodarki Przestrzennej (GMP)
    - Referat Dróg i Robót Publicznych (DR)
    - Wieloosobowe stanowisko ds. Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska (GG)
    - Urząd Stanu Cywilnego (USC) i Stanowisko d/s Obywatelskich (SO)
    - Stanowisko d/s Oświaty, Kultury, Ochrony Zdrowia (OKZ), Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych (PIN)
    - Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego, spraw Obronnych, Obrony Cywilnej, Informacji Niejawnych, Ochrony ppoż., Bezpieczeństwa i Higieny pracy, (ZK)
2. W skład Referatów i wieloosobowych stanowisk wchodzą następujące stanowiska pracy:
   1) Referat Organizacyjno – Administracyjny i Biura Rady
        - Radca Prawny
        - stanowisko ds. informatyki,
        - stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej
        - stanowisko ds. kancelaryjno - organizacyjnych
        - stanowisko ds. organizacyjnych i kadr
        - stanowisko ds. promocji gminy i strategii ekorozwoju Gminy
      - pracownicy obsługi – sprzątaczka , kierowca,
2) Referat Finansowo Księgowy
      - stanowisko ds. księgowości budżetowej i spraw finansowych
      - stanowisko ds. księgowości budżetowej
     - stanowisko ds. księgowości budżetowej
     - stanowisko ds. księgowości budżetowej Gimnazjum
     - stanowisko ds. księgowości budżetowej szkół podstawowych
     - stanowisko ds. podatków i opłat
     - stanowisko ds. windykacji należności i obsługi kasy
     - stanowisko ds. płac
3) Referat Gospodarki Mieniem Komunalnym i Gospodarki Przestrzennej
     - stanowisko ds. inwestycji, zamówień publicznych, zagospodarowania przestrzennego
     - stanowisko ds. dróg lokalnych, gospodarki przestrzennej, budownictwa, organizacji robót publicznych
     - stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej, rozwiązywania problemów alkoholowych, zamówień publicznych
     - stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i lokalami
4) Wieloosobowe stanowisko ds. Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
     - stanowisko ds. gospodarki gruntami
     - stanowisko ds. rolnictwa i ochrony środowiska
5) Referat Dróg i Robót Publicznych
     - kierownik referatu dróg i robót publicznych,
     - kierowca samochodu ciężarowego,
     - kierowca koparko- ładowarki.

§ 8

W urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

1. Sekretarz pełni funkcję Kierownika Referatu Organizacyjno- Administracyjnego i Biura Rady,
2. Skarbnikpełni funkcję Kierownika Referatu Finansowo- Księgowego,
3. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
4. Kierownik Referatu Dróg i Robót Publicznych.

§ 9

Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu.

ROZDZIAŁ IV - ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU

§ 10

Urząd działa według zasad:
   1) praworządności,
   2) służebności wobec społeczności lokalnej,
   3) racjonalnego gospodarowania mieniem komunalnym,
   4) jednoosobowego kierownictwa,
   5) planowania pracy,
   6) podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, poszczególne referaty i stanowiska pracy oraz wzajemnego współdziałania.

§ 11

Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa. Obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.

§ 12

Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.

§ 13

1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.

§ 14

1. Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości poleceń i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
2. Urzędem kieruje Burmistrz przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Burmistrzem za realizację swoich zadań.
3. Kierownicy Referatów kierują pracą w referacie w sposób zapewniający optymalną realizację zadań i ponoszą za to odpowiedzialność przed Burmistrzem.
Są bezpośrednimi przełożonymi podległych pracowników, współuczestniczą w ustalaniu zakresów czynności i sprawują nad nimi nadzór.
4. Zasady podpisywania pism przez Burmistrza i upoważnione osoby określa Załącznik Nr 2 do Regulaminu.

§ 15

1. Urząd działa zgodnie z rocznym planem pracy.
2. Szczegółowe zasady planowania pracy w Urzędzie określa Załącznik Nr 3 do Regulaminu.

§ 16

1. Referaty, wieloosobowe i samodzielne stanowiska pracy realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
2. Referaty, wieloosobowe i samodzielne stanowiska pracy są zobowiązane do wzajemnego współdziałania, a szczególnie w zakresie wymiany informacji i wzajemnej komunikacji.

ROZDZIAŁ V - ZAKRESY ZADAŃ BURMISTRZA, ZASTĘPCY BURMISTRZA, SEKRETARZA I SKARBNIKA GMINY I MIASTA

§ 17

Do zakresu zadań Burmistrza należy w szczególności:
   1) przygotowywanie projektów uchwał Rady,
   2) określenie sposobu wykonywania uchwał,
   3) gospodarowanie mieniem komunalnym,
   4) wykonywanie budżetu,
   5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
   6) reprezentowanie Gminy na zewnątrz i prowadzenie bieżących spraw Gminy,
   7) podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
   8) wykonywanie uprawnień zwierzchnictwa służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
   9) zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
   10) okresowe zwoływanie narad pracowników w celu omówienia realizacji zadań,
   11) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych i stanowisk pracy Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
   12) rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi i stanowiskami pracy w szczególności dotyczących podziału zadań,
   13) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
   14) czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
   15) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
   16) upoważnienie swojego Zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
   17) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Zastępcy, Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, osób zarządzających i członków organu zarządzającego gminną osoba prawną oraz osób wydających w imieniu Burmistrza decyzje administracyjne,
   18) ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
   19) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa oraz uchwały Rady.
§ 18

1. Zastępca Burmistrza podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającą z innych przyczyn niemożność pełnienia obowiązków przez Burmistrza.
2. Zastępca Burmistrza prowadzi sprawy Gminy w imieniu Burmistrza na zasadzie powierzenia.
3. Zastępca Burmistrza wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza oraz w czasie jego nieobecności w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Urzędu.
§ 19

Do zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
   1) bezpośredni nadzór nad pracą stanowiska ds. oświaty, kultury i ochrony zdrowia, stanowiska w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych,
   2) nadzór nad działalnością i funkcjonowaniem Ośrodka Kultury i Aktywności Lokalnej, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Przedszkola Samorządowego, Szkół Podstawowych i Gimnazjum,
   3) przygotowanie do zatwierdzenia rocznych arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkola,
   4) organizacja bezpłatnego dowożenia dzieci i młodzieży do szkół na terenie gminy oraz uczniów niepełnosprawnych do specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych,
   5) współdziałanie z Kuratorium Oświaty, instytucjami i placówkami oświatowymi, związkami zawodowymi zrzeszającymi pracowników oświaty,
   6) w porozumieniu z Kuratorium Oświaty dokonywanie oceny pracy nauczycieli, którym powierzono stanowisko dyrektora szkoły,
   7) nadawanie stopnia awansu zawodowego nauczycielom kontraktowym na stopień nauczyciela mianowanego oraz powoływanie w tym celu komisji egzaminacyjnej,
   8) przedkładanie wniosków dotyczących przyznania nagród Burmistrza dyrektorom szkół i nauczycielom,
   9) inicjowanie zmian w zakresie organizacji bądź reorganizacji sieci szkół i placówek oświatowych,
   10) nadzorowanie prac z zakresu upowszechniania kultury fizycznej, sportu i rekreacji,
   11) współpraca z ośrodkami, instytucjami i organizacjami w zakresie pomocy społecznej, pomocy rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, poprawy obsługi zdrowotnej mieszkańców Gminy.
§ 20

Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
   1) opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
   2) opracowywanie projektów podziału zakresu obowiązków na stanowiska pracy,
   3) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
   4) przedkładanie Burmistrzowi projektów planów pracy urzędu i propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
   5) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
   6) koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
   7) nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków,
   8) organizowanie biblioteki Urzędu i dbanie o uzupełnianie zbiorów, w tym aktów normatywnych,
   9) przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy,
   10) bezpośredni nadzór nad pracą Referatu Organizacyjno – Administracyjnego i Biura Rady,
   11) prowadzenie spraw Gminy w imieniu Burmistrza na zasadzie powierzenia,
   12) pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania
   13) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
§ 21

Do zadań Skarbnika należy:
   1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
   2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
   3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
   4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
   5) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy,
   6) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
   7) przygotowywanie projektu budżetu Gminy i współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
   8) dokonywanie analiz wykonania budżetu i bieżące informowanie Burmistrza o stanie jego realizacji,
   9) wnioskowanie w sprawach zmian budżetu,
   10) zapewnienie sprawnej obsługi finansowo – księgowej szkół podstawowych i gimnazjum,
   11) inicjowanie i przeprowadzanie, minimum raz w roku, kontroli finansowej w gminnych jednostkach organizacyjnych,
   12) przygotowanie sprawozdawczości budżetowej,
   13) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą Referatu Finansowo- Księgowego.
wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.

ROZDZIAŁ VI - PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATY, WIELOOSOBOWE I SAMODZIELNE STANOWISKA PRACY

§ 22

1. Do wspólnych zadań referatów i stanowisk należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów Gminy, a w szczególności:
     1) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
     2) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Burmistrzowi i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań,
     3) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
     4) przygotowanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,
     5) przechowywanie akt,
     6) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
     7) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
     8) wzajemne współdziałanie w celu niezwłocznego i prawidłowego załatwiania prowadzonych spraw,
     9) uczestniczenie w szkoleniach w celu podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych,
     10) usprawnienie własnej organizacji, metod i form pracy,
     11) stosowanie i aktualizacja procedur określonych w dokumentacji Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz współpracy w tym zakresie z Pełnomocnikiem ds. ZSZ.
     12) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.
§ 23

Do zadań Referatu Organizacyjno – Administracyjnego i Biura Rady należy:

   1. Zapewnienie obsługi organizacyjnej Burmistrzowi, Zastępcy Burmistrza i Sekretarz oraz sprawy kancelaryjno – techniczne w szczególności:
      1) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
      2) prowadzenie ewidencji korespondencji,
      3) prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
      4) prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń,
      5) przygotowanie i obsługa posiedzeń, w tym protokołowanie spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę i Sekretarza,
      6) prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
      7) nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
      8) przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza lub Sekretarzem, bądź kierowanie ich do właściwych pracowników.

   2. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu, a w szczególności:
      1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
      2) organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
      3) przygotowanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
      4) ustalanie terminów urlopów wypoczynkowych pracowników,
      5) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
      6) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
      7) ewidencja czasu pracy pracowników,
      8) kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych,
      9) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
      10) powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej: odwoływanie z tych stanowisk,
      11) organizowanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze,
      12) prowadzenie dokumentacji okresowej oceny pracowników
   3. Podejmowanie działań w imieniu Burmistrza jako administratora danych osobowych, dotyczących ochrony danych osobowych, a w szczególności:
      1) prowadzenie dokumentacji organizacyjnej i osobowej,
      2) ochrona i zabezpieczenie danych osobowych,
      3) zarządzania systemem informatycznym przetwarzającym dane osobowe.
   4. Zapewnienie obsługi administracyjnej Urzędu, a w szczególności:
      1) utrzymanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd oraz na terenie posesji wokół Urzędu,
      2) prowadzenie drobnych napraw i konserwacji pomieszczeń i inwentarza biurowego,
      3) analiza kosztów funkcjonowania Urzędu,
      4) zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
      5) prowadzenie ewidencji sprzętu, materiałów i zasobów bibliotecznych,
      6) prowadzenie spraw z zakresu komputeryzacji Urzędu oraz wyposażenie stanowisk pracy w nowoczesne urządzenia techniki biurowej,
      7) prowadzenie tablic informacyjnych Urzędu,
      8) zapewnienie prawidłowych warunków bhp i ochrona ppoż. Urzędu oraz prowadzenie systematycznych szkoleń pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
      9) organizowanie bezpłatnego dowożenia dzieci i młodzieży do szkół.
      10). Wydawanie zaświadczeń, za wyjątkiem zaświadczeń dotyczących spraw podatkowych.
   6. Prowadzenie spraw związanych z kreowaniem rozwoju Gminy i jej promocja na zewnątrz, a w szczególności:
      1) opracowywanie corocznych sprawozdań z postępu prac nad realizacją Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy i przedkładanie ich Burmistrzowi i Radzie Miejskiej,
      2) opracowywanie informacji oraz prowadzenie okresowych analiz dotyczących bieżącej sytuacji gospodarczej i społecznej Gminy,
      3) przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz,
      4) organizowanie współpracy Gminy z zagranicą,
      5) współpraca z samorządami wszystkich szczebli mająca na celu promocję i rozwój Gminy,
      6) utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu,
      7) opracowywanie informacji i komunikatów na potrzeby własne,
      8) wydawanie raz na kwartał biuletynu informacyjnego Urzędu.
   7. Zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej Komisji oraz sprawy kancelaryjno - techniczne, a w szczególności:
      1) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
      2) przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę i jej Komisje,
      3) przekazywanie – za pośrednictwem Sekretariatu – korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych radnych,
      4) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej Komisji,
      5) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej Komisji,
      6) protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
      7) prowadzenie rejestru uchwał, postanowień Rady i jej Komisji,
      8) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
      9) organizowanie szkoleń radnych.
   8. Zapewnienie obsługi administracyjno-technicznej przeprowadzenia wyborów Prezydenta, do Sejmu i Senatu RP, do Rady oraz referendów i współpraca w tym zak

ROZDZIAŁ VII - POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 35

Załączniki nr 1-3 do niniejszego Regulaminu stanowią jego integralną część.

§ 36

1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa dotyczące funkcjonowania organów samorządu terytorialnego.
2. Do czynności biurowych i kancelaryjnych ma zastosowanie Instrukcja Kancelaryjna.

ZAŁĄCZNIK NR 1 - SCHEMAT ORGANIZACYJNY

ZAŁĄCZNIK NR 2 - ZASADY PODPISYWANIA PISM

§ 1

Burmistrz podpisuje:
   1) zarządzenia i regulaminy.
   2) pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,
   3) pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy,
   4) decyzje z zakresu administracji publicznej, do której wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,
   5) pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu,
   6) pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
   7) pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed Sądami i organami administracji publicznej,
   8) odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
   9) pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,
   10) inne pisma, jeśli ich podpisywanie Burmistrz zastrzegł dla siebie.

§ 2

Zastępca Burmistrza podpisuje na podstawie upoważnienia:
   1) decyzje w indywidualnych sprawach w zakresie administracji publicznej dotyczące:
      - wymiaru podatku od nieruchomości,
      - wymiaru podatku rolnego,
      - wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
      - wymiaru podatku od środków transportowych,
      - zaniechania poboru podatku z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolnej,
      - zwrotu podatku akcyzowego,
      - pomocy stypendialnej dla uczniów
   2) umowy dzierżawy gruntów rolnych,
   3) pisma pozostające w zakresie swoich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Burmistrza.

§ 3

Skarbnik i Sekretarz podpisują pisma pozostające w zakresie zadań, nie zastrzeżone do podpisu Burmistrza.

§ 4

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego podpisuje pisma pozostające w zakresie swoich zadań.

§ 5

1. Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoim podpisem i datą sporządzenia, umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.
2. Przed ostatecznym podpisaniem pisma( decyzji) przez Burmistrza lub osobę upoważnioną,
pismo( decyzję) z lewej strony , parafuje swoim podpisem i opatruje datą osoba sprawdzająca.

ZAŁĄCZNIK NR 3 - ZASADY PLANOWANIA PRACY

§ 1

   1. Planowanie pracy w Urzędzie ma charakter zadaniowy i służy sprecyzowaniu zadań oraz wytyczaniu i koordynacji przedsięwzięć zmierzających do realizacji tych zadań.
   2. Przedmiotem planowania pracy w Urzędzie są ważniejsze problemy i zjawiska wymagające podjęcia działań przez Urząd.
   3. Planowanie nie obejmuje zdań bieżących o charakterze rutynowym i powtarzalnym.

§ 2

   1. Roczny plan pracy ustala Burmistrz do dnia 31 grudnia każdego roku, na rok następny.
   2. Roczny plan pracy Urzędu obejmuje program działania poszczególnych referatów, wieloosobowych i samodzielnych stanowisk pracy.
   3. Kierownicy poszczególnych Referatów i stanowiska pracy przedkładają Sekretarzowi w terminie do 15 listopada każdego roku program działania.
   4. Sekretarz przedkłada Burmistrzowi w terminie do 1 grudnia każdego roku projekt rocznego planu pracy Urzędu wraz z w/w programem działania do zatwierdzenia.

§ 3

Programy działania obejmują w szczególności:
   1) zadania wynikające z zakresu działania, określonego w Regulaminie,
   2) sposób oraz terminy realizacji zadań,
   3) osoby odpowiedzialne za realizację zadań,
   4) wskazanie stanowisk pracy współdziałających w realizacji danego zadania,
   5) zamierzenia w zakresie doskonalenia pracy.

§ 4

   1. Roczny plan pracy Urzędu jest aktualizowany stosownie do modyfikacji zakresu działań Urzędu wynikających ze zmiany stanu prawnego i innych przyczyn.
   2. Aktualizacji rocznego planu pracy Urzędu dokonuje Burmistrz w formie aneksu.

§ 5

   1. Za terminową i pełną realizację zadań wynikających z programów działania Referatów odpowiadają Kierownicy Referatów, wieloosobowe i samodzielne stanowiska pracy.
   2. Za realizację zadań wynikających z rocznego planu pracy Urzędu odpowiada Burmistrz.

§ 6

   1. Sekretarz kontroluje na bieżąco realizację rocznego planu pracy Urzędu i rozlicza z wykonania zadań.
  2. Na podstawie materiałów własnych i informacji uzyskanych od Kierowników Referatów, wieloosobowych i samodzielnych stanowisk pracy, Sekretarz przedkłada Burmistrzowi pisemne sprawozdanie z realizacji rocznego plany pracy Urzędu w terminie do 15 lutego następnego roku.
« powrót do poprzedniej strony